Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 

Genel Müdür Gül, Bakanımız Sayın Mahmut Özer'in İştirakiyle Gerçekleşen Matematik Dijital Eğitim Platformu Tanıtım Töreni'ne Katıldı

Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, Bakanımız Sayın Mahmut Özer ve Bakan Yardımcımız Sayın Osman Sezgin'in iştirakiyle gerçekleşen Matematik Dijital Eğitim Platformu Tanıtım Töreni'ne katıldı.  
Genel Müdür Gül, Bakanımız Sayın Mahmut Özer'in İştirakiyle Gerçekleşen Matematik Dijital Eğitim Platformu Tanıtım Töreni'ne Katıldı

Millî Eğitim Bakanı Sayın Özer, Gölbaşı Mogan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli'nde Bakan Yardımcımız Osman Sezgin ve Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül'ün de katıldığı törende yaptığı konuşmada Türkiye'nin son yirmi yılda eğitimin yanında tüm alanlarda vatandaşların kitlesel olarak hizmete kavuştuğu bir dönem olduğunu vurgulayarak, "Son yirmi yıl, üç boyutlu bir gelişmeye tekabül ediyor. Birincisi kitleselleşme; eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarının artması için ciddi bir seferberlik hikâyesi... Eğitimin demokratikleşmesi; eğitimin önündeki başörtüsü yasağından katsayı uygulamasına kadar, öğrencilerin seçmeli ders taleplerinin karşılanmasına kadar tüm alanlarda antidemokratik uygulamaların kaldırıldığı ve demokratik taleplere demokratik cevapların üretildiği bir dönem. Üçüncü boyut ise bu ikisi yapılırken her zaman kalite odaklı yapılmış olması... Çünkü öğrenci sayınızı iki kat, üç kat artırırken kalitenizi de sürekli iyileştirebilmek öyle her ülkenin başarabildiği bir başarı hikâyesi değil. İşte Türkiye bunu başardı." değerlendirmesinde bulundu. 

Özer konuşmasına şöyle devama etti: "PISA ve TIMSS gibi uluslararası araştırmaların sonuçlarına bakın. Türkiye her girdiği döngüde hem puanlarını hem de dünya sıralamasında sürekli sıralamasını yükselterek çıktı."

Bazı kesimlerin, eğitime erişimi, eğitimin kapsayıcılığının engellenmesinin bir aracı olarak kullandığına işaret eden Özer, yıllardan beri bu ülkede dile getirilen kültürel vesayetin, kültürel egemenliğin bu ülkenin çocuklarıyla paylaşılmama direncinin karşılığı olarak üretilen eğitim politikaları olduğunu söyledi. 

Özer, son yirmi yılda tüm olumsuz etkilerinin rehabilite edildiğini belirterek eğitim hizmetinin okul öncesinden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerinde hem kapsayıcılığı hem de kalitesinin arttığı bir döneme karşılık geldiğini ifade etti.

"Okul öncesi eğitime erişim, eğitimde fırsat eşitliğinin anahtarıdır"
Okul öncesi eğitime erişim konusunda Bakanlığın yürüttüğü projelere ulaşılan noktalara değinen Bakan Özer, şunları söyledi: "Çünkü okul öncesi eğitime erişim, eğitimde fırsat eşitliğinin anahtarıdır. Okullar arası başarı farkını azaltmanın da en kalıcı çözümüdür. Aynı zamanda bir ülkenin nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesindeki en önemli eğitim birimidir çünkü okul öncesi eğitim, sadece bilişsel becerileri artırmaz; aynı zamanda bilişsel olmayan becerileri, paylaşım yapabilme, beraber çalışabilme, psikososyal, duygusal gelişimleri tamamlama, suça meylin az olması gibi her toplumun istemiş olduğu insan kaynağını yetiştirmeyle ilgili anahtar eğitim politikasıdır."  

Türkçe, matematik ve yabancı dili çok önemsediklerini ifade eden Özer, "Ana dilimiz Türkçeyi kültürüyle birlikte öğretebilmek için paradigmayı değiştirmek için tüm arkadaşlarımız çabalıyor. Çocuklarımız sadece okuduğunu anlayan değil; dört beceride dinlediğini anlayan, yazabilen, konuşabilen bireyler olarak yetiştirebilmek ve diğer alanlarda da başarılı olabilmesi için bu alanda çok ciddi çalışmalar yapıyoruz." dedi. 

"Matematik Bir Dildir, Bu Dil Hepimiz İçin Lazım Olan Bir Dildir"
Matematik bir dildir. Bu dil hepimiz için lazım olan bir dildir." diyen Özer, matematikle ilgili paradigmayı da değiştireceklerini söyledi. Bakan Özer konuşmasına şöyle devam etti: "Tüm çocuklarımızın, tüm vatandaşlarımızın matematik öğrenmeye ihtiyacı var çünkü matematik hayatı anlamanın, hayatın içindeki gizli verileri okuyabilmenin ve rasyonel bir şekilde geleceğe projeksiyon yapabilmenin en önemli enstrümanı. Onun için geçmişte matematik felsefeyle ilgili yerlerde 'geometri bilmeyen giremez' diye yazılar yazılırdı." 

Bakanlık olarak matematikle ilgili söz konusu problemleri kısa süre içerisinde gidermek için büyük çaba gösterdiklerini vurgulayan Özer, "İşte bugün de bu çalışmaların bir aşaması olan Matematik Dijital Eğitim Platformu'nun tanıtımını yapıyoruz. Bugün itibarıyla açacağız. İçinde eğitimin tüm seviyelerinde, tüm kademelerindeki öğrencilerimizin yararlanabileceği, materyallerin olduğu ama bir oyun kıvamında, zevk alabilecekleri, barışabilecekleri bir şekilde enstrümanların yerleştirildiği bir platform. Bu platform bir başlangıç, mutlaka eksiklikleri vardır ama TÜBİTAK'ımızın destekleriyle, Bakanlığımızın tüm bürokratlarının destekleriyle sürekli yenilenerek hem öğrencilerimiz hem öğretmenlerimiz aynı zamanda velilerimizin de keyifle takip edebileceği bir platformu eğitim sistemimize kazandırmış olmanın mutluluğunu taşıyoruz. Ben sürece büyük destek veren bakan yardımcılarımıza, genel müdürlerimize, tüm eğitim birimlerimize çok teşekkür ediyorum. Yine TÜBİTAK Başkanımızın şahsında TÜBİTAK'ta bu sürece katkı veren herkese çok teşekkür ediyorum. Bu platformunun hayırlara vesile olmasını diliyorum." diye konuştu. 

 

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü F/Blok 06560 Yenimahalle/Ankara - 0312 413 25 89 / 413 25 92 / 413 35 35

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.