Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 

Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı, Ankara'da Gerçekleştirildi

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve Diyanet İşleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi" kapsamındaki çalıştay, Bakan Yardımcılarımız Sayın Doç. Dr. Osman Sezgin ve Sayın Dr. Nazif Yılmaz, Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı ile Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül'ün katılımıyla Ankara Gölbaşı'nda gerçekleştirildi.
Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı, Ankara'da Gerçekleştirildi

Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı imam hatip ortaokullarında örgün eğitime devam eden ve aynı zamanda hafızlık yapmak isteyen öğrencilerin, hafızlık eğitimi ile hafızlık sonrası eğitim öğretim süreçlerinin etkin, verimli ve sistematik bir şekilde gerçekleştirilmesi; mesleki, akademik, sosyal, kültürel, sportif ve ahlaki gelişimlerinin desteklenmesi amacıyla Ankara Gölbaşı Mogan MTAL'de 2-3 Mayıs 2023 tarihlerinde yapıldı. Çalıştayın açılışında Bakan Yardımcımız Sayın Doç. Dr. Osman Sezgin katılımcılara hitap etti.

 

Sayın Sezgin yaptığı konuşmada, çalıştayın hazırlanması ve gerçekleştirilmesinde emek sarf eden herkese teşekkür ederek ruh sağlığı yerinde olan insan olmanın özelliklerine değinerek "İnsan öncelikle kendini bilen ve tanıyan insan olmalıdır sonrasında güvenen ve güvenilen insan, seven ve sevilen gönül insanı, üreten ve ürettiği arasında anlamlı bağ kuran insan, en sonda ise iletişimde başarılı insan olmalıdır" şeklinde konuştu.

 

Hafızlarda Olması Gereken Özellikler

Bakan Yardımcısı Sayın Sezgin, hafızlık geleneğinin ilim, kültür ve medeniyet tarihimizdeki önemine değinerek hafızlarda olmasını murat ettiği altı özelliği şöyle sıraladı: "Hâfızü'l-Kur'an (Kur'an'ı ezberlemek), Hâdimü'l-Kur'an (Kur'an'a hizmet etmek), Hâmilü'l-Kur'an (Kur'an'ı taşımak), Âlimü'l-Kur'an (Kur'an ilimlerini bilmek), Âmilü'l-Kur'an (Kur'an'la hayatımıza şekil vermek) ve Arifü'l-Kur'an (Kur'an'ın özünü anlamaya ve yaşamaya çalışmak)."

 

Bakan Yardımcısı Sayın Sezgin sözlerini şöyle tamamladı: "Küresel-materyalist bakış açısı yerine meselemizin felsefesini, hikmetini ortaya koymalıyız. Bunu yapacak münevverler olmalıyız, Kur'an'ı bilen münevverler yetiştirmeliyiz. Bu toplantılar onun bir vesilesi olsun.  Kur'anî düşünceye göre bilime, sanata ve hayata şekil vermeliyiz. Sizler işte bu kutsal yolun yolcususunuz. Bunu hep birlikte başaracağız inşallah." ifadelerine yer verdi.

 

"Kur'an'ın Muhafızları Olursak Kur'an da Bizim Muhafızımız/Koruyucumuz Olur"

Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül açılış konulmasında Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi'nin Türkiye genelinde 58 proje ve 107 program okulu ile toplamda 165 imam hatip ortaokulunda yürütülmekte olduğunu, 18 bin 523 öğrencinin eğitim gördüğünü, öğrencilerin sene kaybı olmaksızın ve derslerinden geri kalmaksızın okul ortamından ve sosyal imkânlardan yararlanarak erken yaşta ve gündüzlü hafızlık yapma imkânına sahip olduğunu belirtti.

 

Gül konuşmasını şöyle sürdürdü: "Kur'an-ı Kerim, ashabın ileri gelenleri tarafından ezberlenmiş, toplumun hafızasında ve kalbinde korunmuş, bu ezber sayesinde fert ve toplumun; Kur'an esasları doğrultusunda dönüşmesi sağlanmıştır. Bu toplumsal dönüşüm, cahiliye döneminden Saadet asrına geçişte erdemli bir sonucu getirmiştir. Yeni nesiller inşâ etme çabasındaki bizler, Kur'an'ın muhafızları olursak Kur'an da bizim muhafızımız/koruyucumuz olur ve vahyin ışığında yeni saadet asırları yaşayan toplumlar inşâ edebiliriz. Bizi muhafaza eden Kur'an; fıtrat üzere yaşamamızı sağlayarak yetimi-öksüzü gözeten, yoksulu doyuran, verdiği sözde duran, emanete riayet eden, çevreyi ve canlıları koruyan örnek insanlar olma yolunda en büyük rehberimizdir."

 

Açılış Paneli

Genel Müdürümüzü Mehmet Nezir Gül'ün yönetiminde gerçekleştirilen açılış panelinde Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Sayın Dr. Nazif Yılmaz "Lafzıyla Hâfız, Ahkâmıyla Âmil, Hikmetiyle Kâmil Nesiller İçin Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık", Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı "Hafızlık Kazanımının Muhtevası, Değeri ve Korunmasının Önemi", Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslamî İlimler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Başkonak "Örgün Eğitimde Hafızlık Sağlama", MEB DÖGM Hafızlık Proje Danışmanı/Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Mehmet Murat Karakaya "Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi Amaç, Yöntem ve Uygulama Alanları" konulu sunumlarıyla açılış panelinde katılımcılara hitap etti.

 

Atölye Çalışmaları

Katılımcılar beş gruba ayrılarak atölye çalışmaları gerçekleştirildi. İttifak edilen maddeler ve önemli bulunan konulara dair her grubun sorumlusu tarafından sunum yapıldı.

 

Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayına Bakan Yardımcılarımız Sayın Doç. Dr. Osman Sezgin ve Sayın Dr. Nazif Yılmaz, Diyanet İşleri Başkan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı, Din Öğretimi Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, Talim ve Terbiye Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet İşleyen, Genel Müdürlüğümüz Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanı İhsan Erkul, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Mustafa Yıldız, Diyanet işleri Başkanlığı Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü Hafızlık Daire Başkanı İbrahim Yılmaz, Bakanlığımız ve Diyanet işleri Başkanlığı merkez ve taşra yetkilileri, akademisyenler ve uzmanlar katıldı.

 

Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Çalıştayı Değerlendirme Oturumu

Çalıştayın ikinci gününde Bakan Yardımcımız Sayın Doç. Dr. Osman Sezgin'in ve Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül'ün katılımlarıyla değerlendirme oturumu yapılarak çalıştay nihayete erdi.

03-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202303-05-202304-05-202303-05-202303-05-2023

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü F/Blok 06560 Yenimahalle/Ankara - 0312 413 25 89 / 413 25 92 / 413 35 35 Personel İletişim

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.