
Genel Müdürlüğümüz, İbn Haldun Üniversitesi ve ÖNDER İmam Hatipliler Derneği iş birliğiyle düzenlenen "Rehberim Peygamberim Hadis Yarışması", uluslararası Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yoğun katılımıyla gerçekleştirildi. Türkiye'de eğitimlerine devam eden uluslararası öğrenciler arasında bu yıl ikinci kez düzenlenen yarışmada, 80 hadisi ezberleyen öğrenciler arasından dereceye giren 20 öğrenciye ödülleri takdim edildi.
Yarışmaya Türkiye genelinde bin öğrenci katılırken, hazırlık sürecinde 6 bin 500 öğrenciye hadis kitapları ulaştırıldı. Yarışma, Prof. Dr. İsmail Lütfi Çakan'ın kaleme aldığı Hadimü'n-Nebî Enes İbni Malik'ten Kırk Hadis adlı eserden seçilen hadislerle yürütüldü. 20 Mart 2025 tarihinde çevrim içi Kahoot platformu üzerinden yapılan yarışmada, 30 soruyu en hızlı ve doğru şekilde yanıtlayan öğrenciler başarıya ulaştı.
"Hadisler istikametimizi dosdoğru kılacaktır"
Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Sayın Celile Ökten, programda yaptığı konuşmada, Peygamber Efendimizin örnek kişiliğinin Müslüman kimliğinin inşasında belirleyici rol oynadığını vurguladı. Hadis-i şeriflerin bu inşa sürecindeki yerinin altını çizen Ökten, "Hadisi şerifler istikametimizi dosdoğru ve hak üzere kılacaktır" dedi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hadis öğretiminin bireysel ve toplumsal gelişim için önemsendiğini ifade eden Ökten, "Öğrencilerimiz hadisleri öğrenerek medeniyetimizin kökleriyle de bağlantı kurmaktadırlar. Bu vesileyle gençlerimize teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu.
"Hadis-i şerifler İslam'ı anlamanın anahtarıdır"
Malezya Yükseköğretim Bakanı Dr. Zambry Abd Kadir, hadislerin İslamî öğreti içindeki yerini vurgulayarak, "Kur'an'dan sonra hadis-i şerifler gelir, onlar Kur'an'da olanı detaylandırır" dedi. Gençlerin İslam'ı doğru öğrenmeleri için Peygamber Efendimizin hayatını ve hadislerini bilmelerinin zaruret olduğunu belirten Kadir, "O, yapmamız gerekenleri bize göstermektedir. Biz O'nu çok seviyoruz, O da ümmetini çok seviyor" sözleriyle konuşmasını tamamladı.
"İmam hatipler dünya için önemli bir proje"
İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Necmeddin Bilal Erdoğan, programın Peygamber Efendimizi tanımaya vesile olması temennisinde bulunarak, "İmam hatiplerin dünya için ne denli önemli bir proje olduğunun farkındayız" dedi. Erdoğan, imam hatip okullarına destek vermenin ve sosyal faaliyetlerine katkı sunmanın önemine değinerek, "İnşallah bu hadisleri ezberlemek, bizim Efendimize olan muhabbetimizin bir yansıması olarak devamlılık kazanır. Rabbim bizleri Efendimizin gölgesi altında da buluştursun" dedi.
ÖNDER Genel Başkanı Abdullah Ceylan, "Bizler Peygamber Efendimizi seviyoruz, onun izinden gitmeye ve 21. yüzyılın sahabesi olmaya adayız" diyen Ceylan, öğretmenlere de teşekkür ederek, "Nasıl ki Medine'de Peygamberimizin ashabı dört bir yana yayıldıysa, bugün de dünyanın dört bir yanından Türkiye'ye gelen sahabiler olduğunu düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.
İbn Haldun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Atilla Arkan, Hz. Peygamber'in çağını anlayan, sorunlara çözüm üreten bir lider olduğunu vurgulayarak, gençlere hitaben "Siz Peygamber Efendimizin hadislerini ezberlediniz. Hayatınıza uygulayıp arkadaşlarınıza aktarmanız çok kıymetlidir" dedi.
Programın bilimsel danışmanı Prof. Dr. İsmail Lütfi Çakan, yarışmanın temelini oluşturan hadislerin önemine değinerek, "Hz. Peygamberin yaşayışı kul olmak üzerineydi. Ümmeti Muhammed nasıl yaşayacağını sünnetten öğrenmiştir" dedi. Sünnetin sosyal bir gerçeklik olduğunu belirten Çakan, "Ümmet ve sünneti birbirinden ayırmak atom bombasından daha yıkıcıdır" şeklinde çarpıcı bir uyarıda bulundu.
İbn Haldun Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Prof. Dr. İrfan Gündüz, Allah Resulü'nün hayatında gençler için eşsiz örnekler bulunduğunu vurguladı. "Biz kendi kimliğimizi Allah Resulü'nün şahsında dondurmalıyız. Bu bizim önceliğimizdir" ifadeleriyle yarışmanın anlamını özetledi.
Programda İstanbul Vali Yardımcısı Mustafa Asım Alkan yarışmaya katılan öğrencileri tebrik etti, öğretmenlere teşekkür ederek bu anlamlı birlikteliğin önemine dikkat çekti.
"2 bin 606 öğrenci yarıştı, 20 öğrenci ödül aldı"
Ödüller, yarışmada dereceye giren öğrencilere takdim edildi. Yarışmanın ikinci yılında 2.606 öğrenci 80 hadisi ezberleyerek yarışmaya katıldı. Birinciye tam altın, ikinciye üç çeyrek altın, üçüncüye yarım altın verildi. 4-10. sıradaki öğrencilere çeyrek altın, 11-20. sıradaki öğrencilere ise 2.500 TL para ödülü takdim edildi. Ayrıca, dereceye giren öğrencilerin danışman öğretmenlerine de çeyrek altın hediye edildi.