2051
18:01
28.04.2025

Söz konusu proje ile imam hatip liselerinde görev yapan meslek dersleri öğretmenlerinin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlanması ve eğitim süreçlerine dair yaşadıkları sorunlara akademik düzeyde çözümler üretilmesi hedefleniyor. Çalışmaya, İstanbul Anadolu yakasında görev yapan meslek dersi öğretmenleri ile din eğitimi bilim dalı akademisyenleri katıldı.

Proje, öğretmenlerle akademisyenleri ortak bir zeminde buluşturarak teori ile pratiğin etkileşimli bir öğrenme ortamında bütünleştirilmesini amaçlıyor. Bu çerçevede, öğretmenlerin sahada karşılaştıkları zorluklar, akademisyenlerin teorik yaklaşımlarıyla birlikte ele alınarak sorunlara dair çözüm yolları araştırılıyor. Proje sayesinde akademisyenler, teorilerini pratikte gözlemleme ve geliştirme imkânı bulurken öğretmenler ise teorik bilgileri kendi deneyimleriyle harmanlayarak eğitim süreçlerindeki eksiklikleri ve teorik açmazları tespit etme fırsatı yakalıyor.

Bu kapsamda yürütülen çalışmalar, imam hatip liselerinde din eğitimi kalitesinin artırılması, öğretmenlerin daha donanımlı ve dönüştürücü bir profile kavuşmaları adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Yapılan bu çalışma, ülkemizin eğitim vizyonu doğrultusunda geleceğin eğitim modellerine yön verecek önerilerin geliştirilmesi ve öğretmen-akademisyen iş birliğinin kalıcı bir yapıya kavuşturulması amacıyla 16 bölgede planlanan bir dizi çalışmanın ilk adımı niteliğindedir. İstanbul'da başarıyla tamamlanan bu ilk aşama, ilerleyen dönemlerde diğer bölgelerde gerçekleştirilecek çalışmalar için de yol gösterici nitelikte olacaktır.

25-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202528-04-202528-04-202528-04-2025

Yayın Tarihi: 28.04.2025