Genel Müdürümüz Dr. Ahmet İşleyen, Türkiye ile Ürdün arasında eğitim alanındaki ilişkileri geliştirmeyi önemsediklerini, iki ülkenin atacağı adımların dostluk ve kardeşlik iklimini pekiştireceğini ve bunun gelecek kuşaklara da taşınacağını belirterek mevcut ilişkileri daha da geliştirmek istediklerini belirtti.
Türkiye'nin Din Öğretimi Tecrübesi
Genel Müdür İşleyen heyete ülkemizin eğitim sistemi, din öğretimi ve imam hatiplerin seyri, imam hatiplerin ders programları ve ders kitapları; öğrencilerin bir üst eğitim kademesine geçişleri, yükseköğretim sistemi ve öğrencilerin yerleşmesi, mezuniyet sonrası istihdam; öğretmenlerin eğitimi ve istihdamı; temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarındaki din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ile din, ahlak ve değer alanındaki seçmeli dersler ile içerikleri hakkında bilgi verdi.
İşleyen, yabancı dil dersleri öğretimi konusunda Genel Müdürlüğümüzün çalışmaları hakkında bilgilendirmede bulunarak ölçme ve değerlendirme mekanizmalarını dört temel beceri üzerinden yürüttüklerini ifade etti.
Kabulde; Uluslararası Eğitim ve Öğretim Daire Başkanlığına vekâleten Eğitim Politikaları Daire Başkanı Mustafa Yıldız, Öğrenme Süreçleri ve Sosyal Etkinlikler Daire Başkanı İhsan Erkul, Eğitim Uzmanı Ahmet Gündüz ile Arapça Öğretmeni Fatih Daldal da hazır bulundu.
Daire Başkanı Mustafa Yıldız, imam hatip okullarındaki program çeşitliliğine değinerek Daire Başkanlığının faaliyetleri kapsamında uluslararası Anadolu imam hatip liseleri, imam hatip ortaokulu ve liseleri ile uluslararası Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören Ürdünlü öğrenciler, uluslararası kardeş okul uygulaması, yurt dışındaki imam hatip okulları ve dengi program uygulayan okullar ile iş birliği konusunda bilgilendirmede bulundu.
Öğrenme Süreçleri ve Sosyal Etkinlikler Daire Başkanı İhsan Erkul yaptığı konuşmada; Arapça dil öğretimine yönelik çalışmalar, iş birlikleri ve iyi uygulama örneklerini anlatarak bu kapsamda yapılan çalışmalardan çevrim içi metodoloji seminerleri, Arapça yaz dil kampları, yüz yüze hizmet içi eğitim seminerleri, Arapça il koordinatörleri eğitimi, Arapça bilgi yarışmaları, Arapça münazaraları, yurt içi okullar arası kamplar ile yurt dışı dil kamplarına değindi.
Arapça Dil Becerilerinin Geliştirilmesi
Ürdün Ankara Büyükelçiliği Kültür Ataşesi Renad Nofal yaptığı konuşmada, Türkiye'deki din öğretimi tecrübesini ilk elden duymanın memnuniyetini dile getirerek Ürdün'deki Arapça dil öğrenimi imkânları kapsamında çeşitli iş birlikleri yaparak Din Öğretimi Genel Müdürlüğü uhdesindeki öğretmen ve öğrencilere bu imkânı tanımaktan mutluluk duyacaklarını ifade etti.
Heyette Uluslararası Anadolu İmam Hatip Lisesi Mezunu: Kültür Ataşe Yardımcısı Ahmad Alqudah!
Genel Müdürümüz Dr. Ahmet İşleyen 2017 yılında Uluslararası Fatih Sultan Mehmet Anadolu İmam Hatip Lisesinden mezun olan ve heyette Kültür Ataşe Yardımcısı olarak yer alan Ahmad Alqudah'ı da Genel Müdürlükte ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti ifade etti. İşleyen; Türkiye'nin din öğretimi tecrübesinin önemi, uluslararası Anadolu imam hatip liselerindeki din ve Türkçe öğretimi, uluslararası Anadolu imam hatip liselerindeki mezunların sayısının artması, Arapça dil öğretimi becerilerinin geliştirilmesi için Ürdün'deki imkânlardan yararlanılması ve iş birliklerinin sonuçlarının alınmasıyla iki ülke arasındaki ilişkilerin daha da gelişeceğini ifade etti.
Ürdün Heyetine İngilizce-Arapça dillerinde hazırlanan DKAB ve İHL Meslek Dersleri Öğretim Programları, Türkçe-İngilizce-Arapça dillerinde hazırlanan Türk Eğitim Sisteminde Din Öğretimi: İmam Hatip Okulları, İmam Hatip Okullarında Program Çeşitliliği ile Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesi gibi tanıtım kitapları takdim edildi.