Tenzile Erdoğan KAİHL Model Birleşmiş Milletler Konferansı (TEKMUN'24)
Öğrencilerin evrensel sorunlara çözüm önerileri getirerek tasarılar hazırladığı TEKMUN'24 Konferansı'na Türkiye genelindeki 48 farklı okuldan 170 delege, 30 öğrenci komite başkanı ve Tenzile Erdoğan KAİHL MUN öğrencilerinden 18 kişilik yönetici ekibi katıldı. Konferansın açılışı Bakan Yardımcımız Doç. Dr. Celile Eren Ökten'in konuşmasıyla yapıldı. 22-24 Kasım tarihleri arasında düzenlenen programa il ve ilçe yöneticileriyle Daire Başkanımız da katıldı.
Konferans; Türkçe, İngilizce, Rusça ve Arapça dillerinde 9 farklı komitede gerçekleştirildi. Konferansa başvuranlar arasından 232 öğrenci delege olarak kabul aldı. Türkiye genelinden 43 lisenin yer alacağı konferansa farklı illerden 28 Anadolu imam hatip lisesi katılım sağladı.
Anadolu imam hatip liselerinde yabancı dil programına devam eden öğrencilerimizin dil edinim süreçlerine önemli katkı sağlayan bu etkinlikte öğrenciler, farklı ülkelerden delege pozisyonları ile dünya meselelerini tartışarak çözüm önerilerinde bulundular. Model Birleşmiş Milletler Simülasyonu'nda dünya meselelerinin tartışıldığı bazı komiteler aşağıdaki gibidir;
- Tarihî Kriz Komitesi
- Tarihî NATO Komitesi
- Fütüristik Dünya Sağlık Örgütü Komitesi
- Sosyal, Kültürel ve İnsanlık Komitesi
- Türkiye Büyük Millet Meclisi Komitesi
Uluslararası Model Birleşmiş Milletler Konferansı (GİTOMUN'24)
Genel Müdürlüğümüz, program çeşitliliği kapsamında 10 farklı dilde yabancı dil hazırlık programı uygulamaktadır. Hedef dilde uygulanan yabancı dil programları çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerle de desteklenmektedir. Bu kapsamda,İstanbul Güngören İTO Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi ev sahipliğinde 7.si düzenlenen "Uluslararası Model Birleşmiş Milletler Konferansı (GİTOMUN'24)"Bakan Yardımcımız Sayın Celile Eren Ökten'in katılımları ile başladı.
21-24 Kasım 2024 tarihleri arasında tertiplenen programa; İstanbul'dan 116 öğrenci, Amasya, Ankara, Antalya, Bursa, Kocaeli, Konya, Kütahya, Malatya ve Sivas olmak üzere 9 farklı şehirden ise 47 öğrenci katılacaktır.Konferans Arapça ve İngilizce dillerinde düzenlenecek olup 8 farklı komitede gerçekleştirilecektir. Konferansa Türkiye geneli lise ve üniversitelerden toplam 163 öğrenci katılacaktır. Uluslararası 28 öğrencinin de katılımıyla toplamda 191 delege konferansta yer alacaktır.
Ayrıca Malezya "Maahad Tahfiz Sains Darul Muttaqin" Okulu 5, Endonezya "Fajar Hidayah Integrated Islamic School" Okulu 2, Tayland "Hatyaiwittayakarn School" Okulu 2, Bosna Hersek "Medresa Reis D?emaludin-ef. ?au?evi?" Okulu 5, Kosova "Medreseja Alauddin" Okulu 9 ve Bulgaristan "DU Momchilgrad" Okulu 5 öğrencisi ile katılım sağlayacak olup toplamda 28 uluslararası öğrenci konferansta bulunacaktır.
Program öncesinde yurt dışından gelen misafir öğrencilere ve okul temsilcilerine 19-20 Kasım 2024 tarihleri arasında İstanbul gezisi ve okul tanıtım programı yapılmıştır.
Anadolu imam hatip liselerinde yabancı dil programına devam eden öğrencilerimizin dil edinim süreçlerine önemli katkısı olan etkinlikte öğrenciler, farklı ülkelerden delege pozisyonları ile dünya meselelerini tartışarak çözüm önerilerinde bulunacaklardır. Model Birleşmiş Milletler Simülasyonu'nda dünya meselelerinin tartışılacağı komiteler aşağıdaki gibidir;
- Uluslararası Adalet Divanı Kriz Komitesi
- Silahsızlanma ve Uluslararası Güvenlik Komitesi
- Uluslararası Denizcilik Örgütü
- Birleşmiş Milletler Çevre Programı
- Dünya Ticaret Örgütü
- Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü
- Arap Ligi
Model Birleşmiş Milletler (MUN) nedir?
MUN (Model United Nations), pek çok lise ve üniversitede düzenlenen ve temel olarak Birleşmiş Milletlerin farklı komitelerinin simülasyon olarak öğrenciler tarafından canlandırıldığı ve genelde konferans şeklinde gerçekleşen bir etkinliktir. Katılımcıların akademik bilgi ve yabancı dil becerilerini kullandığı MUN, kültürlerarası etkileşimi ve paylaşımı sağlar. Konferansın organizasyonu, komitelerin oluşturulması, komitenin ana hatlarını oluşturan çalışma kâğıtlarının hazırlanması gibi görevler de ev sahibi okulun öğrencileri tarafından gerçekleştirilir. Öğrencilerin gerektiğinde kendilerini bireysel düşüncelerden soyutlayarak farklı görüşleri de temsil etmelerini sağlayan MUN, dünyaya bakış açılarını da geliştirmektedir.