Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 

Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı

Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, Bursa'da gerçekleştirilen "Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı"na katıldı.
 Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı

Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren "Türkçe ve Dil Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Merkezi (TDE-ARGEM)" tarafından organize edilen program, bu yılın Türk Dünyası Kültür Başkenti Bursa'da, Dil Bayramı'nın 90. Yıl Dönümü olan 26 Eylül'de başladı ve 29 Eylül 2022'de sona erdi.  

2022 Türk Dünyası Kültür Başkenti Bursa'da yapılan çalıştayın ilk günü Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Sadri Şensoy, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Cihad Demirli, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, İl Millî Eğitim Müdürü Serkan Gür, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, akademisyenler ve öğretmenlerin katılımıyla Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezinde gerçekleşti.

"Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı"na Katılan Genel Müdürümüz Gül, "Yabancılara Türkçe Öğretimi Tecrübesi ile Türkçe Öğretimini Destekleyen Etkinlikler" Konusunda Katılımcılara Hitap Etti
Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından Bursa'da gerçekleştirilen "Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı"na katılarak Genel Müdürlüğümüzün yabancılara Türkçe öğretimi tecrübesi ile Türkçe öğretimini destekleyen etkinlikler konusunda katılımcılara hitap etti.

Genel Müdürümüz Gül "Türkiye'de ve Dünyada Türkçenin Öğretimi Çalıştayı"nda yaptığı konuşmada 94 ülkeden yabancı uyruklu öğrencinin öğrenim gördüğü uluslararası Anadolu imam hatip liselerindeki yabancı uyruklu öğrencilere Türkçe öğretimi tecrübesi ile imam hatip ortaokulu ve Anadolu imam hatip liselerinde Türkçe öğretimini destekleyen etkinlikler konusunda konuştu. "Yabancılara Türkçe öğretimi, Türkçe ve Türk kültürünün yaygınlaşması ve yaşatılması açısından büyük bir öneme sahiptir. Türk dilinin belgelerle takip edilebilen dönemlerinden itibaren yabancılara Türkçenin öğretildiği görülmektedir. Türkçenin uluslararası tanınırlığının artmasıyla yabancılara öğretimi de büyük önem kazanmıştır." diyen Gül, konuşmasını şöyle sürdürdü:

Yabancılara Türkçe Öğretimi Kültür Köprüleri Kurmanın ve İnsani Diplomasinin En Önemli Aracıdır
"Türkçe; tarihi binlerce yıl öncesine kadar giden, dünyanın en zengin ve en eski dillerinden biridir. Yabancılara Türkçe öğretimi aynı zamanda kültür köprüleri kurmanın ve insani diplomasinin en önemli aracıdır. Dil öğretmek zamanımızın âdeta yumuşak gücüdür.  Geçmişe baktığımızda Kaşgarlı Mahmut "Dîvânu Lügâti't-Türk" adlı eserinde Türkçeyi öğretirken Türk kültürünü de tanıtma, öğretme amacını gütmüş, bu konuya özel bir önem vermiştir. Orhun yazıtlarında da Türkçenin yabancılar tarafından öğrenildiğine dair izlere rastlanmaktadır. Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri 94 ülkeden öğrenciye ev sahipliği yaparak hem ülkemizin din öğretimi tecrübesini dünyaya ulaştırmakta hem de Türkçe öğreterek geleceğin kültür elçilerini yetiştirmektedir."

Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liselerindeki Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Türkçe Öğretimi
Uluslararası Anadolu imam hatip liselerinde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik Türkçe öğretimine değinen Gül, 9. sınıf birinci dönemde 26 saat Türkçe, 2. dönem 4 saat Türkçe; 9. sınıf 2. dönemden itibaren mezun olana kadar her dönem 5'er saat Türk Dili ve Edebiyatı; Dil ve Anlatım seçmeli dersler grubunda ise 11 ve 12. sınıfta 2'şer saat Türk Dili ve Edebiyatı dersinin seçilebildiğini ifade etti. "Türkçe öğretmenlerimiz; yabancı uyruklu öğrencilerimize ihtiyaçları, öğrenim hedefleri, içerik belirleme, materyal seçimi, öğretim yöntemleri, öğretimin uygulanması ve değerlendirme süreçlerinden geçen bir uygulamayla kısa denebilecek bir sürede Türkçeyi öğretmektedirler. Aracı dil olmaksızın hedef dil Türkçeye maruz kalan öğrenciler dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmektedirler" şeklinde konuşan Gül, Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan bazı önemli çalışmaları şu şekilde sıraladı:

Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liselerinde Türkçe Öğretimini Destekleyen Çalışmalar
"Uluslararası Anadolu imam hatip liselerindeki Türk Dili ve Edebiyatı eğitim aracı uluslararası standartlara yükseltildi, "Türkçe Ortak Dil Sınavı" yapıldı, Türkçe Yeterlik sınavı gerçekleştirildi, "Uluslararası AİHL Öğrencilerinden 50 Dilde Prof. Dr. Fuat Sezgin Biyografisi" hazırlandı, "Ramazanın Dünyası, Dünyanın Ramazanı: Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri 50 Ülkeden 50 Söz" Türkçe video çalışması yapıldı, uluslararası program uygulayan 19 okuldaki Türkçe Zümresi ile Türk Dili ve Edebiyatı Zümresi Genel Müdürlüğün koordinasyonu ve rehberliğinde çalışma yürütüyor, Yunus Emre Enstitüsü iş birliğinde uluslararası AİHL'lerdeki öğretmenlere yönelik yabancılara Türkçe öğretimi seminerleri gerçekleştiriliyor, bu yıl 410 öğretmen eğitim alacak, "Yedi Bölgeden Yedi Kıtaya" Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Öğrenci Sempozyumları" düzenleniyor, Türkiye Münazaralarında Türk öğrenciler 9 yabancı dilde münazaralara katılırken uluslararası Anadolu imam hatip liselerindeki uluslararası öğrenciler Türkçe münazaralarına iştirak ediyor, 9. sınıf öğrencilerinden mayıs ayında İlk İzlenimler Mektubu, 12. sınıf öğrencilerinden ise mayıs ayında Veda Mektubu yazmaları isteniyor."

İmam Hatip Ortaokulu ve Anadolu İmam Hatip Liselerinde Türkçe Öğretimini Destekleyen Etkinlikler
Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül imam hatip ortaokulu ve Anadolu imam hatip liselerinde Türkçe öğretimini destekleyen etkinlikleri ise şu şekilde sırladı: Düşünce Dünyamızın Kilit Taşları "40 Kavram", Okuyan 7'ler, "40 Şair 40 Şiir" Kitapçıkları, "Tartışarak Anlaşıyoruz Münazara Etkinlikleri".

29-09-202229-09-202229-09-202229-09-2022

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü F/Blok 06560 Yenimahalle/Ankara - 0312 413 25 89 / 413 25 92 / 413 35 35

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.