Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 

Türkiye'den Dünyaya Eğitim İmkânı

Anadolu imam hatip liselerine 2022-2023 eğitim-öğretim yılında 90'ı aşkın ülkeden 540 yabancı uyruklu burslu öğrenci alınacak.
Türkiye'den Dünyaya Eğitim İmkânı

Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce, Diyanet İşleri Başkanlığı ve Türkiye Diyanet Vakfı iş birliğinde yürütülen, Türk öğrenciler ile yabancı uyruklu öğrencilerin birlikte eğitim gördüğü uluslararası Anadolu imam hatip liselerine 2022-2023 eğitim-öğretim yılında 90'ı aşkın ülkeden 540 yabancı uyruklu burslu öğrenci alınacak.

Başvurular, 15 Mart'a kadar https://diyanetburslari.tdv.org adresinden alınacak
Din Öğretimi Genel Müdürü Mehmet Nezir Gül, konuya ilişkin yaptığı açıklamada proje ile Müslüman ülke ve toplumların, din eğitimi ve hizmetleri başta olmak üzere ihtiyaç duydukları farklı hizmet alanlarında nitelikli insan kaynağı yetiştirirken; yükseköğrenim öncesinde din eğitimi almak isteyen öğrencilere destek olmayı, Müslüman toplumlar arasında eğitim ve kültürel iş birliğini geliştirmeyi, Türkiye ile diplomatik ilişkileri geliştirecek insanlar yetiştirmeyi amaçladığını ifade etti. Türkiye'nin din eğitimi tecrübesi ve telif modeli olarak Türk eğitim sisteminde özgün tasarımıyla gelişen imam hatip okulları modelinin, Türkiye'den dünyaya açılan uluslararası boyuttaki okullarında 94 ülkeden öğrencinin birlikte öğrenim gördüğünü belirterek başvuruların, 15 Mart'a kadar yapılacağını vurguladı.

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce 30 dilde duyuru afişi hazırlandı
Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri bünyesinde 90'ı aşkın ülkeden öğrencilere eğitim imkânı sunmak için Türkçe, Arapça, İngilizce, Fransızca, İspanyolca, Rusça, Hintçe, Azerice, Kazakça, Kırgızca, Türkmence, Özbekçe, Uygurca, Endonezyaca, Malezyaca, Portekizce, Arnavutça, Boşnakça, Farsça, Peştuca, Urduca, Bulgarca, Sırpça, Ukraynaca, Svahilice, Malagaşça, Ruanda/Ugandaca, Khmer/Kamboçyaca, Nepalce ve Tayca olmak üzere 30 dilde afiş hazırlandı.  

"Türkiye ve dünyanın 90'ı aşkın ülkesinden öğrencilerin; dil becerisi edinmiş, farklı kültürleri tanıyan, uluslararası düzeyde akranları ile rekabet edebilecek seviyede olmalarını hedefliyoruz"
Uluslararası Anadolu imam hatip liselerinin amacını Türk öğrenciler itibariyle "ülkesini ve medeniyet coğrafyasını tanıyan, gönül coğrafyamız ile sosyal ilişkiler kurabilen, ülkesinin bu coğrafya ile sosyal yakınlığını geliştirebilen, yaşadığı dünyayı tanıyan, vizyonu geniş bireyler olarak yetişmelerine katkı sunmak; farklı dil ve kültürleri tanıyacakları eğitim ortamlarında yetişmelerine zemin hazırlamak, uluslararası ilişkileri ve Müslüman topluluklarla kardeşlik bağını güçlendirmektir." şeklinde tanımlayan Gül, projenin yurt dışından gelen öğrenciler açısından ise "Türk-İslam kültür ve medeniyetini yakından tanımalarını sağlayarak farklı kültür ve dillerdeki toplumların sosyo-kültürel açıdan birbirlerini tanımalarını sağlamak ve kardeşlik duygularının geliştirilmesine katkıda bulunmak" olduğunu ifade etti. Gül, teknoloji ve bilginin hızlı gelişimiyle değişen dünyada Türk ve yabancı uyruklu öğrencilerin yabancı dil becerisi edinmiş, farklı kültürleri tanıyan, uluslararası düzeyde akranları ile rekabet edebilecek seviyede bilgi ve kültür sahibi, sosyo-ekonomik gelişmeleri fark eden, dünya ve Müslüman toplumlar ile iletişim kurabilen, özgüveni yüksek bireylerin yetişmesine katkı sağlandığını belirtti.

Başvuru, yazılı ve sözlü sınavlar, yerleştirme işlemleri
Türk uyruklu öğrenciler Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında yapılan merkezi sınav doğrultusunda kontenjan sayısınca ve puan üstünlüğüne göre yerleştirilirken yabancı uyruklu öğrenciler ise Türkiye'den gönderilen sınav komisyonları marifetiyle yüzde 80'i akademik başarıyı, yüzde 20'si dinî bilgileri ölçen yazılı ve sözlü sınava tâbi tutuluyor ve başarılı olan öğrenciler dünya ve ülke kontenjanı doğrultusunda okullara kabul ediliyor.

Başvuru ön değerlendirmenin ardından mart ve haziran aylarında yazılı ve sözlü sınavlar Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçilikleri, TİKA, Yunus Emre Enstitüsü, Türkiye Maarif Vakfı okulları veya belirlenen diğer merkezlerde yapılıyor. Başarılı olan öğrencilerin, 2022-2023 eğitim öğretim yılı başında ülkemize ulaşmaları planlanıyor.

Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri projesinde Millî Eğitim Bakanlığı öğrencilerin yeme-içme, barınma ve eğitim hizmetlerini karşılarken Türkiye Diyanet Vakfı ise öğrencilerin ulaşım, sosyal-kültürel faaliyetlerinin finansmanı, harçlar, kıyafet bursu ve sağlık harcamaları gibi kalemleri karşılıyor.

http://religiouseducation.meb.gov.tr sitesinde Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinde detaylı bilgiler yer alıyor
Uluslararası Anadolu imam hatip liselerine başvuru, okul listesi ve diğer ayrıntılar Türkçe, İngilizce ve Arapça dillerinde yayın yapan http://religiouseducation.meb.gov.tr sitesinde yer almaktadır.

09-03-202211-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-202209-03-2022

 

Emniyet Mah. Gazeteci Yazar Muammer Yaşar Cad. MEB Beşevler Kampüsü F/Blok 06560 Yenimahalle/Ankara - 0312 413 25 89 / 413 25 92 / 413 35 35 Personel İletişim

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.