Uluslararası AİHL Öğretmenlerine Yönelik "Yabancılara Türkçe Öğretimi Semineri" Gerçekleştirildi
Genel Müdürlüğümüz ve Yunus Emre Enstitüsü iş birliğinde uluslararası Anadolu imam hatip liseleri öğretmenlerine yönelik "Yabancılara Türkçe Öğretimi Semineri" çevrim içi olarak 3-7 Ekim 2022 tarihlerinde gerçekleştirildi.Eğitimin ilk gününde açılış konuşması yapan Yunus Emre Enstitüsü Eğitim Dairesi Başkanı ve aynı zamanda Türkçe Öğretimi ve Türkoloji Müdürü Prof. Dr. Yavuz Kartallıoğlu, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü iş birliği ile 94 ülkeden öğrencinin öğrenim gördüğü uluslararası Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilere, Türkçenin daha nitelikli öğretilmesi için gerçekleştirilen programın önemini belirterek Genel Müdürlüğümüze hem programın gerçekleştirilmesi hem de yüksek başvuru ve katılım dolayısıyla teşekkür etti.
5 gün süreyle 20 saat devam eden eğitimin içeriğinde yer alan Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, yöntem ve teknikler, sınıf yönetimi, materyaller, Türkçe öğretiminde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileri, teknoloji kullanımı, kelime öğretimi, ölçme değerlendirme, dil bilgisi öğretimi, yazım ve noktalama, kültürel etkileşim, drama, oyunlarla Türkçe öğretimi, metin hazırlama, uygulamalı ders anlatımı gibi konular alanında uzman öğretmenler tarafından katılımcılara sunuldu.
Uluslararası Anadolu imam hatip liselerinde yabancı uyruklu öğrencilerin dersine giren branş öğretmenlerine yönelik her yıl Din Öğretimi Genel Müdürlüğümüz ve Yunus Emre Enstitüsü iş birliğinde düzenlenen "Yabancılara Türkçe Öğretimi Semineri"nde bu yıl kapsam geniş tutularak olabildiğince çok sayıda öğretmen seminere alındı. Böylelikle ilgili öğretmenlerin yabancılara Türkçe öğretimi konusundaki yetkinliklerini geliştirmek, farklı branşlardaki öğretmenlerin uluslararası öğrencilere Türkçe öğretmedeki farkındalıklarını artırmak ve öğrencilerin uyumlarına destek olmak hedeflendi.
Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül, seminerin son gününde katılımcılara hitap etti. Gül, yaptığı konuşmada şunları ifade etti:
"Sadece Anadolu'da değil; Asya'da, Avrupa'da, Ortadoğu'da asırlarca var olmuş bir milletin evlatları olarak, eğitimcileri olarak gönül coğrafyamızdaki, inanç coğrafyamızdaki herkes bizim eğitim ve öğretim kapsamımız ve ilgi alanımız içerisine girer. Dünyadaki 94 ülkeden yazılı ve sözlü sınava kazanarak ülkemize gelen öğrencilerle lise seviyesinde bir eğitim veriyoruz. Ülke olarak aynı zamanda bunu üniversitede de sürdürüyoruz. Geçen sene ülkemizde öğrenim gören 224 bin uluslararası üniversite öğrencisi vardı. Bu, hakikaten çok büyük bir sayı ve dünya genelinde yabancı öğrenciye öğrenim imkânı veren ilk 10 ülke içerisinde Türkiye var." diyerek sözlerini şu şekilde sürdürdü:
"Türkçeyi ne kadar kısa zamanda ne kadar iyi öğretebilirsek başarıya ve hedeflere o kadar kolay ulaşırız"
"Bizler önemli, büyük ülke olmanın, lider ülke olmanın bir sonucu olarak ufkumuzu çok geniş tutmalıyız. Meseleyi büyük görmemiz lazım. Okullarımızda tabii ki çocuklarımıza kendi değerlerimizi, kültürümüzü, anlayışımızı sunmaya çalışıyoruz. Bunları yaparken hiçbir zaman asimile olsunlar, kendi kültürlerini unutsunlar diye bir gayemiz yok. Emperyal bir gaye veya amacımız yok. Amacımız bu gençlerimizi daha iyi bir biçimde yetiştirmeye çalışmak, bilgi aktarımında bulunmak, şahsiyetlerini inşâ etmek... Bu alanda çalışmalarımızı sürdürürken Türkçe öğretimi hâliyle çok önemli bir husus olarak görülmelidir. Dil çok önemli bir araç. Türkçeyi ne kadar kısa zamanda ne kadar iyi öğretebilirsek başarıya ve hedeflere o kadar kolay ulaşırız" diyerek uluslararası öğrencilerimizle en iyi iletişimin, onlara güzel bir Türkçe öğretmekten geçtiğini vurgulayarak seminere katılım sağlayan öğretmenlere ve profesyonel çalışmaları, emekleri, yakın iş birliği ve gayretleri dolayısıyla Yunus Emre Enstitüsü yetkililerine teşekkür etti.
Seminere yabancı uyruklu öğrencilerin öğrenim gördüğü 17 uluslararası Anadolu imam hatip lisesi ile yabancı uyruklu öğrencilere yönelik "Uluslararası Program" uygulayan 2 Anadolu imam hatip lisesi olmak üzere toplam 19 okuldan yönetici ve öğretmen katıldı. Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ders öğretmenlerinin yanı sıra tüm branşlarda öğretmenlerin katıldığı eğitim 5 gün süreyle toplam 20 saatte tamamlandı.