Page 10 - Serencam28
P. 10
EDİTÖRDEN
Kıymetli Okurlarımız,
İmam hatipli; Kur’an-ı Kerim, hadis, fıkıh ve
diğer dinî derslerle İslam’ın temel öğretilerini
öğrenerek aynı zamanda dürüstlük, adalet,
hoşgörü, sabır ve paylaşma gibi evrensel
değerleri de özümseyip güçlü bir manevi alt-
yapıya sahip olur. Genel Müdürlüğümüz ko-
ordinesinde ülke genelinde ve okul düzeyin-
de gerçekleştirilen; Kur’an-ı Kerim ve hadis
Öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda öğretim
yöntemlerini geliştiren ve teknoloji entegras- yarışması, hayır işleri ve yardım kampanyası,
yonunu önceleyen Genel Müdürlüğümüz ile çevre temizliği ve ağaç dikimi, kitap okuma,
sosyal ve duygusal öğrenmeyi destekleyen tiyatro, spor, uluslararası etkinlik ve değişim
ve sınıf düzenlemeleriyle pozitif okul iklimi programı, geleneksel kültürel etkinlik, ulusla-
oluşturan imam hatip okulları; kuruluşların- rarası İslam Konferansları vb. etkinliklerle li-
dan itibaren, çağdaş eğitim ile dinî eğitim derlik yönü güçlendirilen imam hatipli; kurdu-
arasında dengeyi kurarak hem manevi de- ğu empatiyle toplumsal hizmetlerin ifasında
ğerlerle donanmış hem de akademik başarı da önemli roller üstlenmektedir.
elde etmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemek- Aile ve okul iş birliğinin güçlü kılındığı imam
tedir. hatip okulu atmosferi öğrencisi, sadece ken-
dini değil, insanlığa faydalı birey olma idealiy-
Eğitim materyallerinin kapsayıcılığı ve çe-
şitliliği ile zengin içerikler sunan imam ha- le her an eylem halinde olduğundan toplum-
tip okulları uyguladığı eğitim programlarıyla da pozitif bir etki oluşturacak potansiyeli de
Türkiye’nin eğitim sistemi içerisinde özel bir özünde taşır.
yere sahip olmasının ötesinde diğer ulusla- İmam hatip öğrencisi son yıllarda, LGS (Lise-
rın eğitim sistemlerine de model teşkil et- lere Geçiş Sistemi) ve YKS’de (Yükseköğretim
mektedir. İmam hatip okulları, öğrencilere Kurumları Sınavı) elde edilen yüksek başarı-
sadece dinî bilgiler öğretmekle kalmayıp larla dikkat çekerken çok sayıda imam hatipli,
aynı zamanda fen bilimleri, edebiyat, spor, Türkiye’nin en prestijli lise ve üniversitelerine
çağdaş sanatlar, teknoloji, matematik ve yerleşmiştir. Ayrıca öğretmenlerin mesleki
sosyal bilimler gibi alanlarda da kaliteli bir gelişimlerini eğitim programları ve seminerler
eğitim imkânı sunmaktadır. Öğrencilerin ki- ile sürekli destekleyen Genel Müdürlüğümüz
şisel gelişimlerini ve toplumsal sorumluluk- ölçme ve değerlendirme yöntemlerini çeşit-
larını da pekiştirmeyi önceleyen imam hatip lendirerek geribildirimleri dikkate almış ve de
okulları; eğitim sürecinde dinî, akademik ve öğrenci motivasyonunu sağlama noktasında
kültürel alanları harmanlayıp öğrencilerine ödüllendirme ve teşvikleri desteklemiştir. Bu
çeşitli proje, etkinlik ve programlarla hem da imam hatip öğrencilerinin büyük başarılar
manevi hem de entelektüel gelişim fırsatları elde edişinde imam hatip okullarında uygula-
sunarak geleceğin liderlerini yetiştirmekte- nan eğitim programlarının ve Genel Müdürlü-
dir. ğümüzce yürütülen çalışmaların ne denli isa-
betli olduğunun en güzel işaretidir.
İmam hatip okullarında;
İnsan haklarına, düşünce özgürlüğüne, ah-
laka ve kültürel mirasa saygıyı ve bu değer-
10