Page 10 - Serencam28
P. 10

EDİTÖRDEN



                                            Kıymetli Okurlarımız,




                                                               İmam  hatipli;  Kur’an-ı  Kerim,  hadis,  fıkıh  ve
                                                               diğer dinî derslerle İslam’ın temel öğretilerini
                                                               öğrenerek  aynı  zamanda  dürüstlük,  adalet,
                                                               hoşgörü,  sabır  ve  paylaşma  gibi  evrensel
                                                               değerleri de özümseyip güçlü bir manevi alt-
                                                               yapıya sahip olur. Genel Müdürlüğümüz ko-
                                                               ordinesinde ülke genelinde ve okul düzeyin-
                                                               de  gerçekleştirilen;  Kur’an-ı  Kerim  ve  hadis
              Öğrenci  ihtiyaçları  doğrultusunda  öğretim
              yöntemlerini geliştiren ve teknoloji entegras-   yarışması, hayır işleri ve yardım kampanyası,
              yonunu önceleyen Genel Müdürlüğümüz ile          çevre temizliği ve ağaç dikimi, kitap okuma,
              sosyal ve duygusal öğrenmeyi destekleyen         tiyatro, spor, uluslararası etkinlik ve değişim
              ve  sınıf  düzenlemeleriyle  pozitif  okul  iklimi   programı, geleneksel kültürel etkinlik, ulusla-
              oluşturan imam hatip okulları; kuruluşların-     rarası  İslam  Konferansları  vb.  etkinliklerle  li-
              dan itibaren, çağdaş eğitim ile dinî eğitim      derlik yönü güçlendirilen imam hatipli; kurdu-
              arasında dengeyi kurarak hem manevi de-          ğu  empatiyle  toplumsal  hizmetlerin  ifasında
              ğerlerle donanmış hem de akademik başarı         da önemli roller üstlenmektedir.
              elde etmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemek-     Aile ve okul iş birliğinin güçlü kılındığı imam
              tedir.                                           hatip okulu atmosferi öğrencisi, sadece ken-

                                                               dini değil, insanlığa faydalı birey olma idealiy-
              Eğitim  materyallerinin  kapsayıcılığı  ve  çe-
              şitliliği ile zengin içerikler sunan imam ha-    le her an eylem halinde olduğundan toplum-
              tip okulları uyguladığı eğitim programlarıyla    da pozitif bir etki oluşturacak potansiyeli de
              Türkiye’nin eğitim sistemi içerisinde özel bir   özünde taşır.
              yere sahip olmasının ötesinde diğer ulusla-      İmam hatip öğrencisi son yıllarda, LGS (Lise-
              rın  eğitim  sistemlerine  de  model  teşkil  et-  lere Geçiş Sistemi) ve YKS’de (Yükseköğretim
              mektedir.  İmam  hatip  okulları,  öğrencilere   Kurumları Sınavı) elde edilen yüksek başarı-
              sadece  dinî  bilgiler  öğretmekle  kalmayıp     larla dikkat çekerken çok sayıda imam hatipli,
              aynı zamanda fen bilimleri, edebiyat, spor,      Türkiye’nin en prestijli lise ve üniversitelerine
              çağdaş  sanatlar,  teknoloji,  matematik  ve     yerleşmiştir.  Ayrıca  öğretmenlerin  mesleki
              sosyal bilimler gibi alanlarda da kaliteli bir   gelişimlerini eğitim programları ve seminerler
              eğitim imkânı sunmaktadır. Öğrencilerin ki-      ile sürekli destekleyen Genel Müdürlüğümüz
              şisel gelişimlerini ve toplumsal sorumluluk-     ölçme  ve  değerlendirme  yöntemlerini  çeşit-
              larını da pekiştirmeyi önceleyen imam hatip      lendirerek geribildirimleri dikkate almış ve de
              okulları; eğitim sürecinde dinî, akademik ve     öğrenci  motivasyonunu  sağlama  noktasında
              kültürel  alanları  harmanlayıp  öğrencilerine   ödüllendirme ve teşvikleri desteklemiştir. Bu
              çeşitli  proje,  etkinlik  ve  programlarla  hem   da imam hatip öğrencilerinin büyük başarılar
              manevi hem de entelektüel gelişim fırsatları     elde edişinde imam hatip okullarında uygula-
              sunarak  geleceğin  liderlerini  yetiştirmekte-  nan eğitim programlarının ve Genel Müdürlü-
              dir.                                             ğümüzce yürütülen çalışmaların ne denli isa-

                                                               betli olduğunun en güzel işaretidir.

                                                               İmam hatip okullarında;

                                                               İnsan  haklarına,  düşünce  özgürlüğüne,  ah-
                                                               laka ve kültürel mirasa saygıyı ve bu değer-


     10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15