Page 116 - Serencam28
P. 116

PİSA 2025


                                        Anadolu İmam Hatip Liselerimiz PİSA 2025’te
            Açılımı “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı” olan PISA, Ekonomik İş Birliği ve Kalkınma
            Teşkilatı (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış
            oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır.

            PISA’nın temel amacı, öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma
             becerisini  ölçmektir.  Ayrıca  gençlerimizi  daha  iyi  tanımak;  onların  öğrenme  isteklerini,  derslerdeki
                performanslarını ve öğrenme ortamları ile ilgili tercihlerini daha açık bir biçimde ortaya koymaktır.

                    PISA’da zorunlu eğitimin sonunda örgün eğitime devam eden 15 yaş grubundaki öğrencile-
                       rin; matematik okuryazarlığı, fen bilimleri okuryazarlığı ve okuma becerileri konu alanlarının
                          dışında, öğrencilerin motivasyonları, kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme biçimleri,
                             okul ortamları ve aileleri ile ilgili veriler toplanmaktadır.
                                  PISA araştırmasında kullanılan “okuryazarlık” kavramı, öğrencinin bilgi ve po-
                                     tansiyelini  geliştirip,  topluma  daha  etkili  bir  şekilde  katılmasını  ve  katkıda
                                        bulunmasını sağlamak için yazılı kaynakları bulma, kullanma, kabul etme
                                           ve değerlendirmesi olarak tanımlanmaktadır.

                                                PISA araştırması kapsamında geliştirilen başarı testleri ve anket-
                                                   leri, ülkemizde Nisan ayı içerisinde uygulanmaktadır. Araştır-
                                                     maya başvuran ülkelerde; örgün öğretimde kayıtlı olan 15
                                                    yaş  grubu  öğrencilerin  bulunduğu  tüm  okullar  (Ortaokul,
                                                 Anadolu Lisesi,  Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Anadolu Gü-
                                              zel Sanatlar Lisesi, Spor Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi, Mes-
                                           leki ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi) bu araş-
                                        tırmaya katılabilir.

                                    Küreselleşen dünyamızda, eğitim alanında yapılan ulusal değerlendirme ça-
                                 lışmalarının  yanı  sıra,  uluslararası  düzeyde  konumumuzu  belirlemek  amacıyla
                              eğitim göstergelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle belirli referans noktalarına
                           göre ülkemizin eğitim alanında hangi düzeyde olduğunun, giderilmesi gereken eksik-
                        liklerin ve alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi gerekmektedir. Ülkemiz de OECD üye-
                     si olarak, eğitim düzeyinin yükseltilmesi amacıyla bu araştırmaya katılmaktadır.


     116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121