Page 131 - Serencam28
P. 131

S ERENC AM


                                           İSTANBUL-ÜSKÜDAR

                         İSTANBUL TİCARET ODASI MARMARA AİHL



                           İTO Marmara Anadolu İmam Hatip Lisesinde Japonca Eğitim Fırsatı                        Yıl: 9  Sayı: 28  Ocak-Mart 2025

          Türkiye’nin Japonca eğitimi veren ilk lisesi olma özelliği taşıyan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Marmara
          Anadolu İmam Hatip Lisesinin öğrencileri dört dil bilerek buradan mezun olma fırsatı yakalıyor. İTO
          Marmara Anadolu İmam Hatip Lisesi, öğrencilerine İngilizce ve Arapça dışında Japonca eğitimi
          vermesiyle liseler arasında bir ilk olma özelliği taşıyor. Japon öğretmen tarafından verilen
          derslerde, öğrenciler hem Japoncayı iyi öğrenme imkânı bulurken hem de bu ülkenin
          kültürüyle tanışıyor. Okullarından mezun olurken 4 dil bilme fırsatı yakalayan öğrenciler
          aynı zamanda Japonya’ya düzenlenen gezilerle de öğrendiklerini pekiştiriyor.

          Öğrenciler, söz konusu eğitimle akademik hayatlarında da farklı bir bakış açısı
          kazanıyor. Japonca Öğretmeni Satoko Boz, öğrencilerinin akıllı, zeki ve ki-
          bar olduğunu söyledi. Satoko Boz, öğrencilerin Allah’ın ve velilerin ema-
          neti olduğunu, bu nedenle emek vermek zorunda olduğunu dile ge-
          tirerek, “Öğrenciler, nasıl yazıyor, okuyor, konuşuyor, bakıyorum.
          Normal kitaptan da öğretiyorum ama bazen Filistin konusunu
          da  öğrencilerimle  konuşuyoruz.  Mesela  bir  sınıfta  Filistin
          konusunu  konuştular.  ‘Siyonist,  boykot,  soykırım’  nedir?
          Bunu iyi ve güzel bir şekilde Japonca ifade ettiler.” dedi.

          Öğrenci İsmet Efe Topuz, hazırlık sınıfındayken haftada 28 saat
          Japonca dersi aldığını, bu sırada Müslüm Gürses’in “Seni Yazdım”
          isimli şarkısını Japoncaya çevirdiğini kaydetti.

          Öğrenci Muhammed Fatih Mercan, Arapça ve İngilizce bildiği için Türk-
          çeyle beraber dördüncü dili olsun diye Japoncayı tercih ettiğini söyledi.

          Öğrencilerden Mutullah Ömer Faruk Yayan, normalde Arapça hazırlık bölümüne
          geldiğini, daha sonra tek başına çalışarak Japonca sınıfına geçtiğini dile getirerek,
          “Japoncayı öğrenme sebebim okulumuzda Arapçayı öğrenip, İngilizceyi de kendi başı-
          ma öğrendikten sonra dördüncü bir dil ekleme isteğiydi.” diye konuştu.

          Şamil  Vefa  Koç  ise  İngilizcesinin  belli  bir  seviyenin  üstünde  olduğunu  anlatarak,  bu  nedenle
          ekstra bir dil öğrenmek için ve Japon kültürüne duyduğu ilgiden dolayı burayı tercih ettiğini belirtti.

          Öğrencilerden Kerem Demirci de “Gelecekte yazılım mühendisi olmak istediğim için Japon şirketlerle
          iş birliği yapabileceğimi düşündüm. Japoncayı öğrenirsem farklı kültürlerle iletişimimin, etkileşimimin
          olacağını düşündüm. O nedenle Japoncayı seçtim.” ifadelerini kullandı.























                                                                                                                 131
                                                                                                                 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136