Page 156 - Serencam28
P. 156

nevi bir boyut kazandırmaktır. Aynı zamanda
                                                                  bu namazın salavat, ilahi ve zikirler eşliğinde
                                                                  farklı makamlarla kılınmasının bir diğer sebebi
                                                                  ise cemaati camiye gelmeye teşvik etmek ve
                                                                  camiye gelenleri huzura kavuşturmaktır.

                                                                  Kartal AİHL’den Bir Ramazan Sergisi “Neyi
                                                                  Kaybettiğini Hatırla!


                                                                  Kartal  Anadolu  İmam  Hatip  Lisesi,  öğrenme
                                                                  ve  paylaşma  biçimi  olarak  sergi  geleneğini
                                                                  sürdürdü.  3-29  Mart  2025  tarihleri  arasında
                                                                  GaleriKartal’da  düzenlenen  sergide  İsmet
                                                                  Özel’in bir kitabına atıfta bulunan “Neyi Kay-
                                                                  bettiğini Hatırla” sorusu serginin başlığı olarak
                                                                  öne çıktı.

                                                                  Kartal  Anadolu  İmam  Hatip  Lisesi,  öğrenme
                                                                  ve  paylaşma  biçimi  olarak  sergi  geleneğini
                                                                  sürdürüyor.  Okulun  sergi  salonu  GaleriKar-
                                                                  tal’da  daha  önce  Filistin  temalı  “Sessizliğe
                                                                  Karşı Umut ve Direniş”, 28 Şubat konulu “Bir
                                                                  Yarayı  Anlamak”  gibi  öğrencilerin  düzenle-
                                                                  diği sergiler yer almıştı. Bu Ramazan ayında
                                                                  ise şair İsmet Özel’in bir kitabına atıfta bulu-
                                                                  nan “Neyi Kaybettiğini Hatırla” sorusu serginin
                                                                  başlığı olarak öne çıktı.
              Program  kapsamında  öğrenciler  yatsı  ezanını
            okudu, Enderun usulü teravih namazı kıldırdı, ila-  Ziyaretçilerle etkileşim fikri üzerine kurulan sergi,
            hiler seslendirdi ve müezzinlik görevini üstlendi.  hem okul öğrencilerinden hem de okul dışından
                                                               gelen ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Sergi ala-
            Cemaatin yoğun ilgisi ve teveccühü ile karşılanan   nına girenleri modern kandil olarak nitelendirile-
            öğrenciler, namaz sonrasında cemaat tarafından     bilecek LED ışıklar karşıladı. Bu atmosfer, katılım-
            tek tek tebrik edildi.                             cılara bir yandan heyecan ve sevinç verirken bir

            ENDERUN USULÜ TERAVİH: Günümüzde unu-              yandan da derin düşüncelere sevk etti.
            tulmaya yüz tutmuş, Musikinin ibadete yansıyan     Serginin ilk bölümü “Ramazan Sözlüğü”. Rama-
            güzel örneklerinden biri olan Enderun Usulü Te-    zan’la özdeşleşen kavramlar, ziyaretçileri zaman
            ravih Namazı, adını Osmanlı’daki Enderun Mek-      zaman tebessüm ettirerek kendini okutturdu. “Sen
            tebi’nden almıştır. Osmanlı Sarayı’ndaki Enderun   de Bir Dua Yaz” bölümünde, Müslümanın Müslü-
            Mektebi’nden çıkan hocaların kıldırdığı namaz bu   mana ettiği duaların kıymeti hadislerle vurgulan-
            sebeple  günümüze  Enderun  Usulü  Teravih  Na-    dı. Bu bölüm, hem “Âmin” dedirtti hem de âmin
            mazı olarak gelmiştir.                             denilecek  duaları  yazdırdı.  “Bir  Kitapla  Hatırla”

                                                               kısmında  bazı  öğrenciler  seçilmiş  kitapları  anla-
            80 yıl öncesinde neredeyse tüm camilerde kılınan
            bu Teravih Namazı’nı diğer Teravih Namazı’ndan     tırken, bazı kitaplar ise masada okunmak üzere
            farklı  kılan  özelliği  ise  namazın  kılınma  şeklidir.   ziyaretçilere göz kırptı.
            Saray’dan  başlayıp  günümüze  kadar  gelen  En-   “İtikâfı  Hatırla”  bölümünde  örnek  bir  itikâf  odası
            derun Teravih’ini ilk defa ortaya koyan kişinin kim   canlandırıldı.  Duvarlara  asılmış  dualar,  namaza
            olduğu tam olarak bilinmese de uzmanlar, Ende-     çağıran  bir  seccade  ve  Kur’an  okumaya  davet
            run Teravih’ini Buhurizade Mustafa Itri Efendi’ye   eden bir rahle, ziyaretçileri manevi bir yolculuğa
            (1712) dayandırmaktadır.                           çıkardı. “Bir Geleneksel Sanatla Hatırla” bölümün-

            Enderun  Teravih’inin  kılınma  amacı,  namazda    de, geleneksel İslam sanatları tanıtıldı. Ziyaretçi-
            farklı makamlar kullanmak suretiyle ibadete ma-    ler, öğrencilerden hem bu sanatları dinleme hem

     156
     156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161