Page 122 - Serencam29
P. 122
“TYMM ÇERÇEVESİNDE DÖNÜŞTÜRÜCÜ ÖĞRETMEN PROFİLİ OLARAK
İMAM HATİP LİSELERİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETMENİ” ÇALIŞTAYI
“TYMM Çerçevesinde Dönüştürücü Öğretmen Profili Olarak İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri
Öğretmeni” Çalıştayının 3. sü İstanbul’da Yapıldı
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) çerçevesinde hayata geçirilen “Dönüştürücü Öğretmen Profili
Olarak Imam Hatip Liseleri Meslek Dersleri Öğretmeni” başlıklı proje kapsamında Istanbul Avrupa
Yakası çalıştayı 24-25 Haziran 2025 tarihlerinde gerçekleştirildi.
Amaç: Meslek Dersleri Öğretmenlerinin Gelişimine Katkı
Projenin temel amacı, imam hatip liselerinde görev yapan meslek dersleri öğretmenlerinin
hem mesleki becerilerini hem de kişisel yeterliliklerini güçlendirmektir. Bu doğrultuda,
öğretmenlerle din eğitimi alanında çalışma yürüten akademisyenler bir araya getirile-
rek öğretmenlerin sahada karşılaştıkları zorluklar ile akademisyenlerin teorik yak-
laşımları etkileşimli bir öğrenme ortamında buluşturuldu.
Teori ile Pratik Buluştu
Bu süreçte öğretmenler, teorik bilgi ile pratik deneyimlerini sentez-
leyerek eğitim uygulamalarındaki eksiklikleri tespit etme imkânı
bulurken akademisyenler ise geliştirdikleri teorilerin sahada-
ki yansımalarını gözlemleyerek yeni açılımlar geliştirme fırsatı
elde etti. Bu iş birliği, imam hatip liselerindeki eğitim süreçlerinin
daha nitelikli hâle gelmesine ve eğitimde çözüm odaklı yaklaşımların
geliştirilmesine zemin hazırlamıştır.
Çalıştaya Daire Başkanımız da Katıldı
Iki gün süren programa, Genel Müdürlüğümüz Araştırma Geliştirme ve Projeler
Daire Başkanı Uğur Tecir de katılarak yürütülen çalışmaları yerinde takip etti ve katı-
lımcılarla görüş alışverişinde bulundu.
Yaptığı değerlendirmede, bu ve benzeri projelerin imam hatip okullarındaki eğitim kalitesine
doğrudan katkı sağladığını belirten Tecir, bu tür çalışmaların artarak devam etmesi gerektiğini
de vurguladı ve projede görev alan herkese teşekkür etti.
122