Page 112 - Serencam29
P. 112
“KALEMKÂR OKULLAR” PROJESİ
“Kalemkâr Okullar” Projesi Kapsamında
“Kalem İşi Türk İslam Tezyini Yarışması” Ödül Töreni Gerçekleştirildi
Genel Müdürlüğümüz tarafından düzenlenen Ökten, “Proje bir kültür aktarımı projesi olması
“Kalemkâr Okullar” projesi kapsamında “Imam bakımından Bakanlığımızın öz değerlerine ve kül-
Hatip Okullarında Kalem Işi Türk Islam Tezyini türüne bağlı insan yetiştirme stratejik hedeflerine
Yarışması” ödül töreni, Bakan Yardımcımız Doç. hizmet etmekte, bu yönüyle de dikkatleri çekmek-
Dr. Celile Eren Ökten ve Genel Müdürümüz Dr. tedir.” değerlendirmesinde bulundu.
Ahmet Işleyen’in katılımlarıyla Ankara Resim ve
Heykel Müzesi Türk Ocağı Salonu’nda yapıldı. Yarışmanın Kazananları
Birincilik : Konya Karatay Anadolu Imam Hatip
Kalemkâr Okullar Projesi ile Geleneksel
“Kalem İşi” Sanatı Gün Yüzüne Çıkarılıyor Lisesi – Nakşıbahar
İkincilik : Istanbul Üsküdar Ayşe Hümeyra Ök
Geleneksel Türk sanatlarının bir dalı olarak sivil, ten Kız AIHL – Mührümiras
dinî, askerî ve mimari yapıların iç ve dış mekân
süslemelerinde önemli bir unsur olan kalem işi Üçüncülük: Yalova Zehra Ekşinozlugil Kız AIHL –
sanatının gün yüzüne çıkarılması amacıyla geçti- Mihriman’ın Rüyası
ğimiz yılın başında Genel Müdürlüğümüz tarafın- Kadim Türk İslam Kültürünün Bir Parçası,
dan “Kalemkâr Okullar” projesi başlatıldı. Kalem İşi Sanatı
İmam Hatip Okullarında Kalem İşi Türk İslam Kadim Türk Islam kültürünün bir parçası olarak
Tezyini Yarışması ve Ödül Töreni büyük kentlerden köylere kadar geniş bir alanda
örnekleri bulunan kalem işi sanatının günümüzde
Bu çerçevede, “Imam Hatip Okullarında Kalem
Işi Türk Islam Tezyini Yarışması” düzenlendi. Ya- nadir kullanılması nedeniyle yeniden canlandırıl-
rışmanın ödül törenine; Daire Başkanlarımız Uğur ması amacıyla hazırlanan proje, kalem işi sanatı-
Tecir, Mehmet Durmaz, Bünyamin Akyüz ve Mus- nın içinde barındırdığı kültürün gelecek nesillere
tafa Yıldız da katıldı. aktarılmasını sağlamaya başladı.
Uygulamalar ve Eğitim Süreci
Bakan Yardımcımız Ökten’den Sanata ve
Kültüre Vurgu Bu kapsamda, söz konusu sanatın Türk Islam
motifleriyle okul mimarisinde görünür hâle getiril-
Törende konuşan Bakan Yardımcımız Doç. Dr.
Celile Eren Ökten, “Medeniyet tasavvuru olan bir mesi planlandı ve oluşturulan iş birlikleri ile “Ge-
sanat eğitimi projesi olarak da nitelendirilebilecek leneksel ve Çağdaş Görsel Sanatlar” programı
bu çalışma ile her motif, her renk, her kıvrım bir uygulayan toplam 14 imam hatip lisesindeki okul
çağın düşüncesini, bir toplumun değerini ve bir ekipleri, atölye eğitimleri aldı. Her okula o ilde ika-
insanın içsel yolculuğunu yansıtmaktadır.” ifade- met eden en az bir akademisyen ya da alanında
lerini kullandı. uzman bir sanatkâr hoca rehberlik etti. Böylece
112