Page 113 - Serencam29
P. 113

S ERENC AM

          okul  ortamlarındaki  uygulama  alanları  planlandı  Kalemkâr Okullar Projesi Nedir?
          ve okulların mimarisinde ufak çapta lokal bir ala-
          nın “Kalem Işi” Türk Islam sanatı ile süslenmesi   Din  Öğretimi  Genel  Müdürlüğü  tarafından  başlatılan
          süreci yürütüldü. Süreç içinde okullara Genel Mü-  “Kalemkâr  Okullar”  projesi,  kalem  işi  sanatını  İmam
          dürlüğümüz tarafından malzeme desteği de sağ-      Hatip okullarında yaygınlaştırmayı, bu alanda yetenekli   Yıl: 9  Sayı: 29  Nisan-Haziran
          landı.  Uygulamanın  sonunda  eserlerin  süsleme   öğrencileri keşfetmeyi ve geleneksel sanatlara ilgi uyan-
          özelliklerini,  içerdiği  anlamı,  eserin  aşamalarını,   dırmayı amaçlıyor. Proje kapsamında düzenlenen yarış-
          hangi döneme ait desenlerin kullanıldığını, hangi   ma, öğrencilerin el emeği ve estetik duyarlılığını ön plana
          malzemelerle yapıldığını anlatan ve kalemkâr öğ-   çıkardı.
          renci ile öğretmen ve sanatkârların da isimlerinin
          bulunduğu duvar kitabeleri hazırlandı.

          Projede her okuldan en az 5 öğrenci, 2 branş öğ-
          retmeni ve 1 ya da 2 rehber akademisyen yer ala-
          rak okul ortamlarında lokal bir alanın geleneksel
          Türk Islam motifleri ile tezyin edilmesi sağlandı.
          Millî Kültür, Sanat ve Düşünceyi Temsil Eden
          Mekân Tercihi, “Türk Ocağı Salonu”

          Ödül töreninin adresi de projenin dokusuna uy-
          gun  olarak  seçildi.  Cumhuriyetin  ilk  yıllarından
          bu yana millî kültür, sanat ve düşünce hayatının
          şekillendiği önemli mekânlardan biri olan Ankara
          Resim ve Heykel Müzesi Türk Ocağı Salonu, sa-
          natın ve estetiğin köklü medeniyet birikimini genç
          kuşaklara aktaran bir proje olan Kalemkâr Okul-
          lar’a ev sahipliği yaptı.

          Mekânın mimarisi, iç süslemeleri ve atmosferi, ge-
          leneksel sanatlarla iç içe bir deneyim sunması yö-
          nüyle söz konusu ödül törenini sadece bir sunum
          değil,  aynı  zamanda  estetik  bir  deneyim  hâline
          getirdi.  Böylece  bir  yandan  sanat  onurlandırıldı,
          öte yandan köklü düşünce ve kültür geleneğine
          dikkat çekildi.

          Kalemkâr  Okullar  Projesi  “kalem  işi  sanatı”  gibi
          kadim bir sanatı yaşatmayı ve genç nesillere ak-
          tarmayı hedeflerken Ankara Resim ve Heykel Mü-
          zesi ve özelde Türk Ocağı Salonu da bu sanatla-
          rın kamusal bellekte karşılık bulduğu prestijli bir
          mekân olarak yerini aldı.





















                                                                                                                 113
                                                                                                                 113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118